Би Ай Ти смени собственика си, спрени са всички предавания, Диков хвърли оставка

Би Ай Ти смени собственика си, спрени са всички предавания, Диков хвърли оставка

Би Ай Ти (BITelevision) е продадена, става ясно от официално писмо на досегашния собственик на телевизията Павел Вълнев, изпратено до медиите.

“Би Ай Телевизия (Bulgarian International Television) вече не е мое притежание. Въпреки че винаги съм гледал на телевизията като на бизнес проект, трябва да призная, че се разделям с нея с тъга. За малко повече от две години тук срещнах хора, които биха били гордост за всяка световна медия – и журналисти, и зрители. И тъй като нямам друг бизнес в България, не познавам политиците й, освен тези, които са гостували в Чикаго, преживявам раздялата като прощаване с чиста мечта, пише Вълнев.

-Мечтите обаче трудно се управляват отдалече, дори когато са оставени да се реят свободно на пазарния вятър. А пазарът в България е особен – телевизионният е съсредоточен в мейнстрийма, а рекламата е насочена натам.  Ако съдя по ситуацията в САЩ, където живея, а и в Европа, за кратко време и тук ще се установи, че малките медии са задължителна част от избора на гражданите. Те дават глас на хората извън статуквото, носят плурализъм и демокрация, но вече не съм в позиция да раздавам съвети. Винаги съм правил разлика между икономическата част на медията и нейното съдържание. Няма да намерите човек, отвътре в Би Ай Ти или отвън, който да каже, че някога съм се намесил в съдържанието. Нещо повече – винаги съм опазвал медията от външна намеса – политическа или икономическа. Затова хората на Би Ай са свободни.”

В позицията си бившият собственик не посочва на кого са продадени акциите на медията, но му дава съвет, че „няма да сгреши, ако уважи и съхрани свободата и независимостта на екипа. Може би този е начинът България отново да се изкачи нагоре по скалата на свободата и независимостта на медиите.”

По информация на  в. „24 часа“ досегашните собственици на телевизията – братята Павел и Румен Вълневи – я продават на продуцента Мирослав Янев.

Междувременно всички предавания в телевизията бяха спрени до второ нареждане. Програмният директор Сашо Диков е подал оставка с мотив, че е “коректно да си тръгне с екипа и собственика, който го е назначил.” Екипът обаче е под напрежение и в неизвестност…Новият собственик, който и да е той, щял да покани всички служители на лична среща през идната седмица.

Би Ай Ти (BIT) стартира излъчвания в България през есента на 2015 г., като проектът беше ръководен от Нери Терзиева. Собственици на канала са братята Павел и Румен Вълневи, които имат голяма компания за транспортни услуги в Чикаго – AmeriFreight, където живеят от години. Малко след старта в телевизията започна предаването на Сашо Диков “Просто Диков”, който после зае поста програмен директор в медията, направи промени в програмната схема, а част от журналистите от първоначалния екип напуснаха. Напусна и Нери Терзиева.

BIT натрупа популярност през последната година под ръководството на Сашо Диков. В ефира на телевизията можеше да се чуят различни гледни точки, предаванията бяха с остро полемичен стил, чуваше се и “опозиционно говорене”, нещата бяха назовавани с истинските им имена…Беше арена на свободното слово. Дано и тази свободна медия не отиде в небитието…

About Author